preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Grad koji diše

 

           

 

                                                                          

       
                                                                                           
                

Projekt Grad koji diše

 

O projektu

U projektu promocije skrbi o našoj urbanoj atmosferi planiran je niz aktivnosti s učenicima drugih razreda naše škole koji se na nastavi Biologije bave disciplinom Ekologija, kao i s učenicima smjera tehničar nutricionist trećeg razreda koji se Ekologijom bave kao cjelogodišnjim predmetom. Projektne aktivnosti će svake školske godine započinjati obilaskom laboratorija Nastavnog zavoda za javno zdravstvo u Rijeci koji se bavi utvrđivanjem kvalitete zraka na našem području kako bi učenici dobili potrebne informacije o statusu problema, najvećim polutantima u zraku, zagađivačima i mjerama koje se trenutno provode za kontrolu kvalitete zraka. Nakon prikupljanja podataka napisat ćemo pregledni članak o načinima praćenja kvalitete zraka na području grada Rijeke. S obzirom da smo zbog pandemije korona virusa bili spriječeni u provedbi niza javnih akcija na Korzu, ekološkim tržnicama našega grada, vrtićima i školama na kojima smo trebali educirati građanstvo o korisnim sobnim biljkama koje mogu apsorbirati polutante iz zraka, spomenute aktivnosti ćemo zamijeniti slanjem digitalnih brošura o navedenim biljkama, kao i slanjem odabranog paketa „živih“ biljaka uz potreban sadni materijal svim srednjim školama grada. Osmišljene igrokaze za provedbu u vrtićima koji su imali za cilj približiti najmlađima važnost brige za zrak koji dišemo ostavljamo za provedbu za sljedeću školsku godinu. Bogatstvo likova, inovativnost i izražen stav rese igrokaze razreda II-7 kojeg ovdje srčano pohvaljujemo.

U suradnji s grupom solidarne razmjene Rijeka i Udrugom Ekoregija Kostrena smo planirali postavljanje učeničkog štanda na mjesečne tržnice ekoloških proizvoda na kojem bi bile prezentirane biljke koje iznadprosječno apsorbiraju ugljični dioksid u odnosu na jedinicu mase, a istu aktivnost ove godine nadomještamo izradom brošure o drvenastim biljkama pogodnima za sadnju uz gradske prometnice. Brošuru ćemo objaviti ovdje na web stranici škole te na web stranici udruge Ekoregija Kostrena. Umjesto zaključne aktivnosti koja je trebala biti velika romobilijada na Korzu na kojoj bismo promovirali načine smanjenja vlastitog COotiska, organizirali bismo školski natječaj na kojem će učenici odabranih drugih i jednog trećeg razreda temeljem podastrte literature na online satovima Biologije pisati esej o načinima značajnog smanjenja vlastitog ekološkog odnosno ugljičnog otiska, a autoricu ili autora pobjedničkog eseja ćemo nagraditi bonom za knjižaru.

 

Problemi na koje želimo utjecati i ciljevi projekta

Prije svega želimo podići svijest o ovisnosti ljudskog zdravlja i kvalitete zraka. Želimo potaknuti promišljanje o koracima koje poduzimamo u svakodnevnom životu i o utjecaju istih na atmosferu. Želimo informirati građanstvo o recentnim istraživanjima djelatnika Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, kao i redovitim aktivnostima laboratorija za kvalitetu zraka. Smatramo da su ključ rješenja većine problema upravo djeca i mladi, stoga želimo promovirati odgovorno ponašanje vrtićarcima i školarcima, kao i potaknuti djecu i mlade, no i starije građane našega grada na kretanje korištenjem snage vlastitih mišića. Biljke su također ključ našeg rješenja, smatramo. Stoga ćemo napraviti probir najkorisnijih biljaka apsorbera zračnih polutanata i dijeliti njihove sadnice i popratni sadni materijal svim kabinetima za Biologiju svih srednjih škola grada Rijeke uz brošure s opisanim povoljnim svojstvima svake od odabranih biljaka. Opsežnije biltene s duljim popisom sobnih, kao i biljaka za uzgoj na otvorenom u gradovima poslat ćemo svim nastavnicima Biologije osnovnih škola grada Rijeke koje će moći primijeniti na satu građanskog odgoja.

 

Pokrovitelj projekta

Platforma za međugrađansku solidarnost CROSOL, kroz projekt „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.” provela je javni natječaj „Učeničke akcije protiv klimatskih promjena“ putem kojega je i naša škola uz ostalih devet škola u državi ostvarila pravo na novčanu potporu za provedbu projekta Grad koji diše u konkurenciji pedeset projekata koji su na natječaju vrednovani.

Vijesti

Učenik Dino Nedić II-4 razreda pobjednik je natječaja za najesej!

 

Zaključili smo natječaj za najbolji učenički esej na temu Moji ugljični i ekološki otisci i kako ih smanjiti u sklopu projekta Grad koji diše financiranog  posredstvom Platforme za međugrađansku solidarnost CROSOL, kroz projekt „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.” kroz javni natječaj „Učeničke akcije protiv klimatskih promjena“.  Imali smo mogućnost čitati izvrsnih dvadeset, do sada anonimnih, učeničkih eseja, a učenici i mogućnost odabrati svoja top 3 uz priloženu argumentaciju odabira koja je i vrednovana u sklopu nastave Biologije. Glasanju je pristupilo 107 glasača te je od ukupnih 321 glasova 29 dodijeljeno eseju našeg pobjednika Dine Nedića iz II-4 razreda kojemu je dodijeljen nagradni bon od 150kn za knjižaru Hoću knjigu. Izvrstan esej učenice Paole Bokulić iz II-6 razreda stekao je čak 26 glasova te je knjižara pokazala senzibilitet za temu kojom se bavimo i donirala projektu dodatni bon u vrijednosti od 100kn za našu drugoplasiranu. Izvrsni trećeplasirani esej (21 glas) napisala je učenica Morena Štajdohar iz II-3 razreda. Tople čestitke pobjednicima, zasigurno budućim aktivistima na području znanosti o okolišu!

Naglašavamo da su svi sudionici natječaja dobili značajne brojeve glasova te ovakav jednolik rasap glasova govori o izvrsnoj kvaliteti svih eseja. Čestike našim učenicama i učenicima!

Esej 1 Manuela Tomac, III-3

Esej 2 Ela Sabalić, III-3

Esej 3 Karla Bušac III-3

Esej 4 Ana Doležal III-3

Esej 5 Anamarija Podobnik II-1

Esej 6 Gordan Zubalj II-1

Esej 7 Morena Štajdohar II-3

Esej 8 Ema Andlar II-4

Esej 9 Nika Butković II-4

Esej 10 Sara Divović II-4

Esej 11 Klara Mlinarić II-4

Esej 12 Dino Nedić II-4

Esej 13 Irena Bingula II-6

Esej 14 Paola Bokulić II-6

Esej 15 Sandro Hasanbegović II-6

Esej 16 Karla Matijević II-6 

Esej 17 Lorena Nemčić II-6

Esej 18 Ema Pelčić II-6

Esej 19 Katja Periša II-7

Esej 20 Domagoj Smojver II-7




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Maja Šmurinić Rinčić   datum: 17. 6. 2020.

    

Medicinska škola u Rijeci ima razvijenu misiju koja je proizašla iz duge i bogate medicinske prakse u Gradu Rijeci koja je formirala visoko kvalitetnu obrazovnu instituciju za potrebe zdravstvenih kadrova unutar Republike Hrvatske . Škola ima regionalni i nacionalni značaj. Medicinska škola u Rijeci obrazuje zdravstvene brandove u suvremenom hrvatskom odnosno europskom okruženju prema potrebama tržišta rada.

Ravnatelj

Alen Vukelić,dr.med.

 

Od 7. rujna 2015. godine smo u novoj vlastitoj zgradi u secesijskom stilu na adresi Braće Branchetta 11a između Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci te Fakulteta zdravstvenih studija u Rijeci.U neposrednoj blizini nalazi se i naš drugi objekt u sklopu KBC-a na adresi Cambierieva 17. 

 


e-Dnevnik

Korisni linkovi
Poučavanje

Potvrde

Ministarstva
 • MZO

Agencije
 • AZOO
 • ASOO
 • NCVVO

Upisi u srednju školu

Projekti

Info


EMA


Katalog knjižnice

Tražilica



Anketa
Želim se upisati u smjer:














preskoči na navigaciju