preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
ŠKOLA ZA ŽIVOT

Grad koji diše

 

           

 

                                                                          

       
                                                                                           
                

Projekt Grad koji diše

 

O projektu

U projektu promocije skrbi o našoj urbanoj atmosferi planiran je niz aktivnosti s učenicima drugih razreda naše škole koji se na nastavi Biologije bave disciplinom Ekologija, kao i s učenicima smjera tehničar nutricionist trećeg razreda koji se Ekologijom bave kao cjelogodišnjim predmetom. Projektne aktivnosti će svake školske godine započinjati obilaskom laboratorija Nastavnog zavoda za javno zdravstvo u Rijeci koji se bavi utvrđivanjem kvalitete zraka na našem području kako bi učenici dobili potrebne informacije o statusu problema, najvećim polutantima u zraku, zagađivačima i mjerama koje se trenutno provode za kontrolu kvalitete zraka. Nakon prikupljanja podataka napisat ćemo pregledni članak o načinima praćenja kvalitete zraka na području grada Rijeke. S obzirom da smo zbog pandemije korona virusa bili spriječeni u provedbi niza javnih akcija na Korzu, ekološkim tržnicama našega grada, vrtićima i školama na kojima smo trebali educirati građanstvo o korisnim sobnim biljkama koje mogu apsorbirati polutante iz zraka, spomenute aktivnosti ćemo zamijeniti slanjem digitalnih brošura o navedenim biljkama, kao i slanjem odabranog paketa „živih“ biljaka uz potreban sadni materijal svim srednjim školama grada. Osmišljene igrokaze za provedbu u vrtićima koji su imali za cilj približiti najmlađima važnost brige za zrak koji dišemo ostavljamo za provedbu za sljedeću školsku godinu. Bogatstvo likova, inovativnost i izražen stav rese igrokaze razreda II-7 kojeg ovdje srčano pohvaljujemo.

U suradnji s grupom solidarne razmjene Rijeka i Udrugom Ekoregija Kostrena smo planirali postavljanje učeničkog štanda na mjesečne tržnice ekoloških proizvoda na kojem bi bile prezentirane biljke koje iznadprosječno apsorbiraju ugljični dioksid u odnosu na jedinicu mase, a istu aktivnost ove godine nadomještamo izradom brošure o drvenastim biljkama pogodnima za sadnju uz gradske prometnice. Brošuru ćemo objaviti ovdje na web stranici škole te na web stranici udruge Ekoregija Kostrena. Umjesto zaključne aktivnosti koja je trebala biti velika romobilijada na Korzu na kojoj bismo promovirali načine smanjenja vlastitog COotiska, organizirali bismo školski natječaj na kojem će učenici odabranih drugih i jednog trećeg razreda temeljem podastrte literature na online satovima Biologije pisati esej o načinima značajnog smanjenja vlastitog ekološkog odnosno ugljičnog otiska, a autoricu ili autora pobjedničkog eseja ćemo nagraditi bonom za knjižaru.

 

Problemi na koje želimo utjecati i ciljevi projekta

Prije svega želimo podići svijest o ovisnosti ljudskog zdravlja i kvalitete zraka. Želimo potaknuti promišljanje o koracima koje poduzimamo u svakodnevnom životu i o utjecaju istih na atmosferu. Želimo informirati građanstvo o recentnim istraživanjima djelatnika Nastavnog zavoda za javno zdravstvo, kao i redovitim aktivnostima laboratorija za kvalitetu zraka. Smatramo da su ključ rješenja većine problema upravo djeca i mladi, stoga želimo promovirati odgovorno ponašanje vrtićarcima i školarcima, kao i potaknuti djecu i mlade, no i starije građane našega grada na kretanje korištenjem snage vlastitih mišića. Biljke su također ključ našeg rješenja, smatramo. Stoga ćemo napraviti probir najkorisnijih biljaka apsorbera zračnih polutanata i dijeliti njihove sadnice i popratni sadni materijal svim kabinetima za Biologiju svih srednjih škola grada Rijeke uz brošure s opisanim povoljnim svojstvima svake od odabranih biljaka. Opsežnije biltene s duljim popisom sobnih, kao i biljaka za uzgoj na otvorenom u gradovima poslat ćemo svim nastavnicima Biologije osnovnih škola grada Rijeke koje će moći primijeniti na satu građanskog odgoja.

 

Pokrovitelj projekta

Platforma za međugrađansku solidarnost CROSOL, kroz projekt „Prema otvorenoj, pravednoj i održivoj Europi u svijetu – Projekt predsjedanja EU 2019.-2021.” provela je javni natječaj „Učeničke akcije protiv klimatskih promjena“ putem kojega je i naša škola uz ostalih devet škola u državi ostvarila pravo na novčanu potporu za provedbu projekta Grad koji diše u konkurenciji pedeset projekata koji su na natječaju vrednovani.

Vijesti

Aplikacije učenica II-6 razreda na natječaj Ideja godine

Do nas je stigla informacija o srednjoškolskom natjecanju Ideja godine koje se održava već devetu godinu. Među prošlim pobjednicima ima i Riječana, stoga smo cijelu stvar odlučili istražiti, a učenice II-6 razreda su i hrabro napisale svoje poslovne planove te aplicirale. Ideja godine je srednjoškolsko poslovno natjecanje u organizaciji portala srednja.hr, a zlatni partner projekta je EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište. Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija, Medijska platforma Poduzetnik Končar. Pokrovitelji projekta su Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Agencija za odgoj i obrazovanje te Zagrebački inovacijski centar – ZICER

Priznanje za sudjelovanje na Ideji godine dobile su:

- Ana Cuculić i Nika Nađ za poslovni plan TrashTrade koji planira proizvodnju uređaja za deponiranje korisnih otpadnih materijala koji korisnika nagrađuje simboličnom nagradom isprintanom 3D printerom integriranim u sam stroj

- Sara Juras, Hana Mačinković, Lana Magdić za poslovni plan ViFree koji uključuje postavljanje filtratora lebdećih čestica u zraku i vezanih viriona u javne ustanove

- Noemi Smolčić za poslovni plan SMASK (Smart Mask) koji uključuje dizajn i proizvodnju pametne maske za lice s integriranim detektorom zasićenosti krutim česticama

Lana Markanović i Dora Fućak za poslovni plan AzilLovers koji olakšava udomljavanje životinja

Petra Slavić Brozić i Lucija Brajković za poslovni plan MyBus koji razvija aplikaciju umreženu s GPS uređajima gradskih autobusa i najavljuje očekivano vrijeme dolaska autobusa na stanicu

- Katarina Maršić za poslovni plan Spas u zadnji čas koji predviđa razvoj i prodaju uređaja koji detektira abnormalnosti srčanog ritma i predviđa srčani infarkt

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Šmurinić Rinčić  datum: 20. 7. 2021. 23:03

Ekologija - ima li ulogu u rješavanju problema današnjeg čovječanstva? Vijest ima dokument u privitku

Nakon cjelogodišnjeg bavljenja temama ekologije i znanosti o okolišu učenici prvih razreda zapitali su se koja je onda iskoristivost saznanja ekologije u rješavanju suvremenih problema čovjeka - ovdje i sada? Promišljali su o eksponencijalnom  rastu ljudske populacije, predviđenom trendu rasta i potom stagnacije i padanja iza 2050. godine, mogućnostima proizvodnje hrane korištenjem akvakulture, no i debatizirali su korisnost i potencijalne rizike genetskih modifikacija organizama koje koristimo za hranu. Analizirali smo tempo obnove ozonskog omotača i zaključili da priroda posjeduje određenu sposobnost povratka u ravnotežno stanje - ukoliko je svaki pojedinac spreman djelovati vodeći se razumom, odgovornošću i spremnošću na prilagodbu ponašanja. Pitanja energetike nisu nas mimoišla: analizirali smo alternative fosilnim gorivima s obzirom na dostupnost, financijsku pristupačnost i moć generiranja električne energije. I ova analiza nam, za sada, nije dala nadu da će uskoro nastupiti revolucija naših energetskih mreža. O svemu ovome i srodnim temama možete saznati više iz reprezentativnog eseja Nike Nađ, učenice II-6 razreda.

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Šmurinić Rinčić  datum: 20. 7. 2021. 20:09

Viktorijin mini ekosustav u boci

Ekosustav podrazumijeva usklađenu izmjenu tvari i energije između žive i nežive prirode nekog staništa. Možemo li ga kreirati umjetno i svesti na volumen od litre ili dvije, a da zadrži onu svoju karakterističnu neovisnost? Istražuje i primjerom pokazuje da možemo učenica Viktorija Pribanić, II-6 razred: "Biljke koje se nalaze u gornjem dijelu boce dobivaju vodu iz donjeg dijela boce. Moj zaključak iz ovog pokusa je da sam dokazala sama sebi što je zapravo ekosustav, kada može sam o sebi brinuti i biti neovisan." 

Vodeni dio ekosustava snabdijeva vodom biljke iz gornjeg kopnenog dijela ekosustava, a izlučevine životinjica vodenog ekosustava osiguravaju bakterijskom razgradnjom minerale za alge u njemu. S obzirom da je cijeli sustav zatvoren u vidu kupole, jasno nam je da životinjice u njemu dišu isključivo na račun zelenih biljaka i algi te nam isto snažno ukazuje na presudnu ulogu biljaka u našem neposrednom okolišu.

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Šmurinić Rinčić  datum: 20. 7. 2021. 15:47

Jesu li majke i bake imale pravo kada su tvrdile "Sobne biljke ni pod koju cijenu u spavaću sobu!"?

Što su CAM biljke i zašto bi ikoga trebalo biti briga za njih? Ako vam je baka ili majka nekad napominjala da sobne biljke NIKAD ne stavljate u spavaću sobu (?) jer noću troše vaš kisik, možete dotičnu razuvjeriti korištenjem saznanja koja smo stekli proučavajući CAM biljke. A vaš protuargument formulirao je Matko Štanfel, učenik II-4 razreda u sklopu projekta Grad koji diše II. 

Juego de 3 Plantas culebra, Lengua de suegra (verde, amarilla y  cilíndrica), en 3 potes plástico de 6 pulgadas, Científico: Sansevieria  trifasciata, trifasciata amarilla y cilíndrica, Genero: Sansevieria, Familia:  Asparagaceae - Chuzo

  :: opširnije :: 


objavio: Maja Šmurinić Rinčić  datum: 20. 7. 2021. 14:38

Donirani su vaučeri u iznosu od 350kn za nabavu biljaka te dodatni supstrat za sadnju svim srednjim školama Grada Koji Diše Vijest ima dokument u privitku