Zdravstveno-laboratorijski tehničar/
Zdravstveno-laboratorijska tehničarka
Zašto upisati ovaj obrazovni program
Zdravstveno-laboratorijski tehničar/zdravstveno-laboratorijska tehničarka zdravstveno je zanimanje čijim završetkom obrazovanja učenici stječu znanja, kompetencije i vještine za područja rada u laboratorijskoj medicini: medicinskoj biokemiji, laboratorijskoj hematologiji, mikrobiologiji i parazitologiji, epidemiologiji, imunohematologiji i transfuziologiji, citologiji, patologiji, histologiji, forenzici te molekularnoj dijagnostici. Njihovi radni zadaci uključuju: prijeanalitičku fazu pripreme pacijenta i kliničkog laboratorija za uzorkovanje biološkog materijala te samo uzorkovanje i pripremu uzorka za analizu, zatim analitičku fazu laboratorijske obrade bioloških uzoraka i u konačnici, u poslijeanalitičkoj fazi laboratorijskoga rada, izdavanje validiranih laboratorijskih nalaza.
Osobine budućeg zdravstveno-laboratorijskog tehničara
Zdravstveno-laboratorijski tehničar/zdravstveno-laboratorijska tehničarka posjeduje specifična znanja na području kliničke i laboratorijske medicine. U izvršavanju radnih zadataka očekuje se točnost, preciznost i pouzdanost te poštivanje medicinske etike, važećih propisa i procedure. Uključen/a je u rad u timu s ostalim kvalifikacijama laboratorijskoga osoblja. Posjeduje razvijene komunikacijske vještine u radu s korisnicima laboratorijskih usluga i svim ostalim suradnicima.
Opis zanimanja
Zdravstveno-laboratorijski tehničar/zdravstveno – laboratorijska tehničarka nakon srednjoškolskog obrazovanja ima stručna znanja i vještine potrebne za rad iz područja laboratorijske dijagnostike. Sudjeluje u izvođenju svih faza prijeanalitičkih, analitičkih, poslijeanalitičkih i dijagnostičkih postupaka s ciljem obrade i analize uzoraka radi dijagnostike, terapijskih postupaka i prevencije bolesti. Zdravstveno-laboratorijski tehničar/ zdravstveno-laboratorijska tehničarka ima potrebna znanja i vještine za prikupljanje, obradu i analizu uzoraka, procjenu točnosti rezultata te može sudjelovati u interpretaciji rezultata. Ima znanja u razumijevanju jednostavnih i složenih laboratorijskih procesa, primjenjuje kontrolu kvalitete i sudjeluje u rješavanju problema. Unapređuje kompetencije i primjenjuje nove analitičke metode vezane za laboratorijsku dijagnostiku. Na radnom mjestu održava i promiče rad na siguran način sukladno propisima rada s opasnim biološkim uzorcima i kemikalijama provođenjem mjera za ispravno postupanje pri nastajanju, prikupljanju i zbrinjavanju medicinskog otpada. Profesionalno komunicira s korisnicima laboratorijskih usluga, suradnicima, zdravstvenim djelatnicima, studentima i učenicima. Ima razvijenu sposobnost informiranja i zaključivanja te izražavanja u pisanom i usmenom obliku. U svom radu poštuje etičku odgovornost, profesionalne norme i primjenjuje načela dobre prakse.
Gdje se učenik može zaposliti kada završi ovaj obrazovni program
Zdravstveno-laboratorijski tehničar/zdravstveno-laboratorijska tehničarka radi u različitim zdravstvenim ustanovama na primarnoj, sekundarnoj i tercijarnoj razini zdravstvene zaštite. Pored zdravstvenih ustanova, radi i u znanstveno-istraživačkim i forenzičkim laboratorijima, u farmaceutskoj i prehrambenoj industriji, u tvrtkama za prodaju i marketing dijagnostičkih testova i opreme te u veterinarskim laboratorijima.
Kako izgleda školovanje u ovom obrazovnom programu
Nastava se odvija na dva lokaliteta (Braće Branchetta 11a i Cambierieva 17a), u dvije radne smjene. Uz teorijsku nastavu učenici od prvog razreda nadalje imaju nastavu vježbi u školskim laboratorijima te poslije svake završene godine obrazovanja ljetnu strukovnu praksu u zdravstvenim ustanovama u organizaciji škole. Tijekom četvrtog razreda učenici imaju redovnu strukovnu praksu, izradu završnog rada i četverogodišnje strukovno obrazovanje završavaju njegovom obranom. U obrazovne svrhe ostvaruje se suradnja s Nastavnim zavodom za javno zdravstvo PGŽ, Domom zdravlja PGŽ, KBC-om Rijeka, Medicinskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci te privatnim laboratorijskim praksama.