Nacionalni okvirni kurikulum temeljni je dokument koji na nacionaloj razini donosi vrijednosti, opće ciljeve i načela odgoja i obrazovanja, koncepciju učenja i poučavanja, određuje odgojno-obrazovna postignuća na određenim stupnjevima učenikova razvoja, odnosno postignuća za određene odgojno-obrazovne cikluse i odgojno-obrazovna područja, utvrđuje načine i kriterije vrjednovanja i ocjenjivanja.
Nacionalni okvirni kurikulum razvojni je dokument, otvoren za promjene i poboljšanja ovisno o potrebama i razvojnim težnjama na području odgoja i obrazovanja, a promjene će se temeljiti na rezultatima istraživanja i rezultatima vrjednovanja.
Iskoraci Nacionalnoga okvirnog kurikuluma razvidni su u primjeni kurikulumskog pristupa koji se temelji na kompetencijama učenika, a ne više na sadržaju, koji primjenjuje holistički pristup u izboru i organizaciji odgojno-obrazovnih sadržaja, koji unosi transparentniji rad u ostvarivanju odgojno-obrazovnih vrijednosti i ciljeva, osnažuje i unapređuje odgojnu dimenziju, a pretpostavka je vrjednovanju i samovrjednovanju odgojno-obrazovnoga i školskog rada.
Vrjednovanje svih kurikulumskih sastavnica osnova je za praćenje i pravodobno interveniranje u odgojno-obrazovnom sustavu radi trajnoga održavanja obrazovnih standarda i unapređivanja kvalitete.
Nacionalni okvirni kurikulum temelj je za izradbu svih ostalih kurikulumskih dokumenata. Osnova je za izradbu školskog kurikuluma.