2012-03-02 14:37:34

Tematsko Nastavničko vijeće

U srijedu, 29. veljače 2012. održana je tematska sjednica Nastavničkog vijeća. Predavanje na temu "Nastava usmjerena na učenika" održao je prof.dr.sc. Milan Matijević, autor istoimene knjige.

 

Knjiga može biti od koristi i nastavnicima u svim srednjim pa i osnovnim školama, jer je poznato da postoje neke opće zakonitosti i metodička rješenja koja su primjerena za sve polaznike srednjega obrazovanja, bez obzira na to je li riječ o mladima ili odraslim polaznicima tih programa.

Postojeća oprema i prostori za nastavne aktivnosti u školama uglavnom su prilagođeni didaktičkoj paradigmi koju označujemo sintagmom nastava usmjerena na nastavnika. Dakle, u tim prostorima i s tom opremom nastavnici »predaju« sadržaje, a učenici/polaznici uglavnom sjede, slušaju i gledaju te povremeno razgovaraju s nastavnikom.

Autori ove knjige slijede didaktičku paradigmu označenu sintagmom nastava usmjerena na učenika, a to znači da je ovdje nastava shvaćena kao zajednički rad nastavnika i učenika te da se očekuje više raznovrsnih aktivnosti učenika (strategije aktivnoga učenja). Za takve aktivnosti trebat će osigurati nešto drukčiju opremu i uređenje prostora za poučavanje i učenje u školama te promjenu uloge nastavnika u odnosu na onu koja je dominirala u proteklim godinama. Konkretnije, to znači da bi nastavnik predavač trebao biti zamijenjen nastavnikom koji je organizator, mentor, menadžer, instruktor i suradnik.

U knjizi su poglavlja:

Metodike nastavnih predmeta društvenih i humanističkih znanosti – pojmovno određenje, teorija kurikuluma kao polazište za metodička istraživanja i praksu, planiranje i programiranje odgoja i obrazovanja u školi, odgojno-obrazovni ishodi nastave i učenja, nastavni sat po mjeri učenika, tjedni i dnevni raspored nastavnih sati i aktivnosti, blok-sat i blok-nastava, nastavne strategije i metode, strategije aktivnoga učenja u srednjim školama, projektna nastava i projektno učenje, nastavni mediji i obrazovna sredina, socijalni oblici u srednjim školama, unutarnja i vanjska evaluacija, pripremanje nastavnika i učenika za nastavu, posebnosti rada u alternativnim i privatnim srednjim školama, metodičke posebnosti u radu s odraslim polaznicima, upravljanje razredom i razredna disciplina, nastavnik u ulozi razrednika, cjeloživotno usavršavanje nastavnika, metodološke napomene o istraživanju strukovne nastave. Na kraju svakog poglavlja je sažetak (Ukratko) te lista metodičkih preporuka nastavnicima srednjih škola.

 


Medicinska škola u Rijeci