preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Vijesti

Razvoj kompetencija nastavnika

U četvrtak, 1. prosinca, petak, 2. prosinca i ponedjeljak, 5. prosinca 2011. u Medicinskoj školi u Rijeci održani su seminari za usavršavanje nastavnika "Kompetencije nastavnika 2" na temu "Kompetencije i standardi u obrazovanju" koje je pripremio i vodio Alen Vukelić, dr., profesor savjetnik. Seminaru je prisustvovalo 60 nastavnika naše škole. U privitku možete pogledati prezentaciju sa seminara.


„Pravi cilj obrazovanja je osposobiti čovjeka da može sam nastaviti postavljati pitanja.“  (Mandell Creighton)

 

Ne postoji definicija kompetencija u zakonodavstvu, ali to pitanje se općenito javlja tamo gdje se želi unaprijediti profesionalno izvođenje nastave i sposobnosti nastavnika u primjeni standarda poučavanja kroz  određeno vremensko razdoblje.

Ključna uloga nastavnika u obrazovanju javlja se u razvoju obrazovnih sustava te implementaciji razvoja koja će doprinijeti kvaliteti u odgojno obrazovnom procesu.

Prema EU standardima za unaprjeđivanje obrazovanja i stručnog usavršavanja obrazovanje nastavnika treba biti interdisciplinarno i multidisciplinarno.

Interes za znanstvenim istraživanjem kompetencija u području obrazovanja porastao je zadnjih desetljeća kada se društvo našlo pred problemom kako obrazovno odgovoriti na potrebe razvoja društva znanja i rastuću globalizaciju.

Kompetencija je posjedovanje i razvijanje potrebnih vještina, znanja i odgovarajućih stavova i iskustava za uspješne  izvedbe u životnim ulogama.

Da bi se kompetencije mogle valjano uključiti u odgojno-obrazovni sustav i promijeniti njegovu narav, potrebne su primjerene metodološke promjene u sljedećim područjima nastavničkog zanimanja:

U dodiplomskom obrazovanju i stručnom usavršavanju nastavnika

U metodici poučavanja

U metodologiji planiranja i programiranja

U načinu poučavanja i učenja

U sustavu stručne podrške nastavnicima

 

Kurikuralni pristup nastavi

  1. Premješta težišta obrazovnog procesa sa sadržaja na ciljeve i rezultate obrazovanja
  2. Usmjerava na kvalitetu rezultata i kvalitetu  procesa obrazovanja
  3. Razvija sustav evaluacije i samoevaluacije u obrazovanju
  4. Usmjeren je na učenika i procese učenja
  5. Poticajan je, razvojno usmjeren u skladu s obrazovnim okruženjem

 

Nastavnik sa razvijenim kompetencijama postaje posrednik znanja odnosno savjetnik za učenje i za nastavnički standard potrebni su mu sljedeći atributi:

Cjeloživotno učenje - kontinuirani profesionalni razvoj

  1. Sposobnost kritičkog mišljenja
  2. Preusmjeravanje poučavanja ka učenju
  3. Upotreba suvremene informacijske tehnologije
  4. Osposobljenost za rad sa različitim učenicima
  5. Suradnja s drugim nastavnicima, stručnim  suradnicima, roditeljima
  6. Istraživanje, refleksija, evaluacija vlastitog rada

 

Nastavnik mora biti tako obrazovan da je spreman mijenjati sebe, jer će samo tako moći mijenjati i druge i utjecati na druge

 

„Na najvišoj razini svrha poučavanja nije poučiti, već nadahnuti želju za učenjem. Kad se jednom učenikov um zapali za učenje, učenik će sam naći gorivo.“ (Sidney Harris)

U četvrtak, 1. prosinca 2011. seminaru su prisustvovali: Elda Karadža, Danijela Đurić Perić, Sanda Klarin, Draženka Maričić, Kata Krivičić, Marcella Vidmar, Dunja Frković, Milena Jelovčić, Slavenka Žuža, Nikša Vitković, Jasna Superina Vlah, Irena Eisenkohl Novaković, Andrea Šuljić, Diana Pavošević, Božica Vičević, Rajka Husejini, Liljana Pavlović, Ana Uljar, Antonela crvelin, Mirna Vitković i Jasminka Hržić Grubelić

U petak, 2. prosinca 2011. seminaru su prisustvovali: Diana Frank, Vesna Giaconi, Bogumila Martinac Borovac, Zvonko Miškić, Krešimir Pavić, Marija Bosić, Kristina Orešković, Morana Endrighetti, Maja Šmuirnić, Ines Kršovnik, Aleksandra Ivković, Zvonko Bumber, Esma Halepović Đečević

U ponedjeljak, 5. prosinca 2011. seminaru su prisustvovali: Sanja Orešković, Silvia Barnjak, Jadranka Lučić, Melita Dolić, Saša Bačić Stanišić, Heli Kompanjet, Irena Vlačić Anić, Herta Lubiana, Milvija Kokić Baćac, Lobert Simičić, Zdenko Vukelić, Mirjana Lončar, Josip Brusić, Vlasta Lovrić Maras, Ljubica Ćosić, Nevena Kotri, Ksenija Šoda, Nensi Araminčić, Gabrijela Švarcer, Aleksandra Mihelčić, Tatjana Holjević, Daniela Depolo, Kornelia Doračić


Priloženi dokumenti:
Kompetencije_11_12_9_2.ppt (1.79 MB)

Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Mirjana Lončar   datum: 6. 12. 2011.

 

Dragi korisnici,

za potpuni pristup našim stranicama koristite CARNet-ove korisničke podatke. Podatke možete zatražiti kod svog web administratora u školi.

 

P.S. Ako se ne logirate ostajete bez sadržaja dostupnog registriranom korisniku.

  

    

Medicinska škola u Rijeci ima razvijenu misiju koja je proizašla iz duge i bogate medicinske prakse u Gradu Rijeci koja je formirala visoko kvalitetnu obrazovnu instituciju za potrebe zdravstvenih kadrova unutar Republike Hrvatske . Škola ima regionalni i nacionalni značaj. Medicinska škola u Rijeci obrazuje zdravstvene brandove u suvremenom hrvatskom odnosno europskom okruženju prema potrebama tržišta rada.

Ravnatelj

Alen Vukelić,dr.med.

 

Od 7. rujna 2015. godine smo u novoj vlastitoj zgradi u secesijskom stilu na adresi Braće Branchetta 11a između Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci te Fakulteta zdravstvenih studija u Rijeci.U neposrednoj blizini nalazi se i naš drugi objekt u sklopu KBC-a na adresi Cambierieva 17. 

 


e-Dnevnik

Korisni linkovi
Poučavanje

Potvrde

Ministarstva
 • MZO

Agencije
 • AZOO
 • ASOO
 • NCVVO

Upisi u srednju školu

Projekti

Info


EMA


Katalog knjižnice

Tražilica

Anketa
Želim se upisati u smjer:














preskoči na navigaciju